Search | Statistics | User Listing Forums
Trackmania.se
Trackmania.se ->  NO -> Generelt -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

Arctic Nova + Trackmania = sant?
Moderators: NO

Jump to page : 1 2
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   NO -> GenereltMessage format

ArcticNova`Kenkenski
Posted 2010-02-17 14:55 (#1949)
Subject: Arctic Nova + Trackmania = sant?

Hei trackmaniacs!

Noen av dere har kanskje hørt om Arctic Nova, andre har ikke. Jeg skal fortelle kort hva vi er og hva visjonen vår er. Arctic Nova er et multigamingcommunity som lanseres i mars 2010. Communitiet er startet opp av Kadetten og Spyware, kanskje litt mindre kjent her i TrackMania miljøet. Kadetten er grunnleggeren av CSS laget Team Multigamer, som var en av de mest suksessfulle CSS lagene i Norge. Spyware er grunnleggeren av firmaet Arctic Nova ltd (som tilbyr nettløsninger o.l), og som nå har blitt navnet på vårt kommende community. Vi har store planer for esporten i Norge, og for Trackmania. Vi føler dere mangler et multigamingcommunity som satser på dere. Vi føler de andre siden ikke er flinke nok til å dekke spillet, holde turneringer og eventuelt en liga for dere. Derfor har vi som mål å skape et fint community for TMN på vår side, ikke bare på servere, men også våre forums.

Presentasjon av Arctic Nova - Et annerledes community

Blant jungelen av spillsamfunn i Norge, har vi et mål om å skille oss ut. Vi ønsker å skape et nytt og annerledes gaming konsept. For å oppnå dette har vi konkrete tiltak og nyskapende ideer, men vi ønsker å være forsiktig med hva vi går ut med i offentligheten, for å verne om disse ideene. Noe vi derimot kan si, er at alt er basert på en realistisk og gjennomførbar modul.

Vi vil lede dette communitiet mot å bli et solid samlingspunkt for alle e-sportspillere i Norge, samt være basen til de beste av de beste. Hovedsakelig er visjonen vår, først å stabilisere oss og deretter ekspandere og utvikle norsk esport. Her føler vi mange andre spillsamfunn har feilet. De har ikke hatt et sterkt nok ønske om å utvikle seg i takt med brukermassen, med veldig få konkrete tiltak, til tross for massiv oppslutning. De har ikke utnyttet fortrinnene sine, og vi ønsker derfor å ta den plassen. Videre så er det ikke et norsk spillsamfunn til dags dato, som har klart å appellere til utenlandske gamere.

Mange vil stille seg kritisk til nok et community- noe vi forstår, og noe vi selv ville ha vært, hvis vi skulle basert oss på det samme som andre spillsamfunn. Vi har ikke bare gode ideer og tanker som ligger bak, men vi har også gjennomslagskraft og dedikasjon til å utføre disse oppgavene. Alt vi tidligere har gjort, har til en viss grad bygget opp mot dette. Det er nå vi får brukt våre erfaringer og kompetanse, til å sette dette ut til livs. Vår visjon, våre folk, samt vår kunnskap, blir vårt fortrinn.

Vi vil til å begynne med etablere serverparken rundt CS 1.6 og Counter-Strike:Source med 3 servere i hvert spill, før vi ekspanderer. Vi ønsker å bygge opp et dødt 1.6-miljø, hvor en liga vil være helt avgjørende. Nyhetsredaksjonen vil også ha et vidt spekter utover disse spillene.

Med oss på laget har vi et selskap som utvikler websider, Arctic Nova, og det er også det vi velger å kalle organisasjonen. Bak Arctic Nova er det dyktige folk med lang fartstid i bransjen. Felles med oss, har de alle en lidenskap for spill, og de ønsker å ta del i våre visjoner. For å oppnå våre visjoner, må vi hente inn de rette folkene.

Her kommer dere inn. Har du et ønske om å utrette noe og ta del i noe helt unikt, er du den rette for oss.

Lanseringen skjer 1. Mars kl. 20:00.

Grunnen til at jeg tar kontakt her på forumet er at vi trenger hjelp for dere for at vi kan hjelpe dere. Denne setningen blir litt rar, men du skjønner tankegangen. Vi vil hjelpe dere med å forme et større miljø, holde turneringer og holde alle i miljøet oppdatert med det som skjer i spillet. Det vi trenger før lanseringen vår er 1-2 skribenter som vil være med i Arctic Nova og bli medlem av en helt unik gjeng som finner på masse tull. Vi trenger spesielt servere for siden vår, slik at TMN spillere får en plass å spille på vår portal. Vi vil selvfølgelig bare satse på TMN om det er interesse for det. Dersom dere føler at dekningen av spillet og klanene er nok, vil vi nok holde oss unna. Men jeg personlig tror at dere vil ha en liga og mindre turneringer hvor bare norske spillere er invitert. Kanskje vi får litt mer konkurranse i klanene i TMN igjen?

Kort oppsummert:
Er dere interessert i dette?
Hva mangler dere?

Hva trenger vi:
1-2 skribenter
Server spons

Mvh,
Kenneth "kenkenski" Johansen
Skribent og spillansvarlig for Arctic Nova.

Dersom du er interessert i en prat så kan du kontakte meg på IRC, er på TM kanalen. (ArcNova`Kenski)
Top of the page Bottom of the page
NonStoP
Posted 2010-02-17 23:22 (#1953 - in reply to #1949)
Subject: Re: Arctic Nova + Trackmania = sant?

1002525
Er absolutt positiv til dette. Å finne et par skribenter skulle vel ikke være det største problemet. Tubiz, for eksempel, skriver mye på denne siden. En liga tror eg det vil være interesse for. De to siste årene har enkeltpersoner måtte arrangere henholdsvis NTM og NTC, så det er nok marked for det.
Ferril
Posted 2010-02-19 00:23 (#1962 - in reply to #1949)

252525
Jeg må vel si at jeg ikke helt ser behovet. Trackmania.no/se og er et bra nok samlingssted for det norske tm-miljøet. Å prøve og skape noe nytt som vil konkurrere om de samme folkene vil bare splitte det gode miljøet vi har i Norge. Mtp turneringer så har dette fungert bra sånn som det har blitt gjort frem til nå. Miljøet er ikke stort nok til å ha en klanliga gående, og det har vel egentlig ikke vært mangel på div cuper og kamper.

Jeg skjønner heller ikke helt hva Arctic Nova tilbyr det norske tm-miljøet. Det virker som om dere er mer interessert i å ta resurser vekk fra et allerede velfungerende nettsamfund og tm-miljø enn å tilføre noe nytt.
Om Arctic nova vil arrangere TMN-turneringer, så ser jeg ikke noe negativt i det, men å prøve å få hele det norske tm-miljøet under Arctic Nova tror jeg er en lite sannsynlig tanke.
Edge
Posted 2010-02-19 13:54 (#1967 - in reply to #1962)

10025
Takk for at du skrev den posten der Ferril, da kan jeg bare skrive:

What Ferril said.
tubiz
Posted 2010-02-19 18:36 (#1969 - in reply to #1953)

10025
NonStoP - 2010-02-17 23:22
Tubiz, for eksempel, skriver mye på denne siden.

Og derfor tror du at jeg vil skrive for ei konkurrerende e-sportsside som ikke engang er lansert? Neppe.
Beasty
Posted 2010-02-19 19:47 (#1970 - in reply to #1949)

2525

Vi har store planer for esporten i Norge, og for Trackmania. Vi føler dere mangler et multigamingcommunity som satser på dere. Vi føler de andre siden ikke er flinke nok til å dekke spillet, holde turneringer og eventuelt en liga for dere. Derfor har vi som mål å skape et fint community for TMN på vår side, ikke bare på servere, men også våre forums.

Fint at dere har planer om å utvikle esporten i Norge. Det finnes allerede dekning av TM på catch-gamer, Norges største gamer-community, så jeg tror ikke vi føler at vi mangler noe der. Når det er sagt så er det bare positivt for communityet vårt å få bred dekning via andre siter også.

På selve community-biten så er jeg enig med Ferril og Edge her at vi ikke trenger en "konkurrent" som tar ressurser bort fra TM.se. Det er helt greit om dere får tak i et par personer som er villige til å skrive for Arctic, men jeg tror kanskje den beste løsningen for dere er å hente nyheter fra TM.se og catch-gamer siden de allerede dekker mesteparten av det som er interessant for communityet i Norge.

... Men jeg personlig tror at dere vil ha en liga og mindre turneringer hvor bare norske spillere er invitert. Kanskje vi får litt mer konkurranse i klanene i TMN igjen?

Flere turneringer for TMN er bare positivt. Det er mange flinke folk her i communityet som arrangerer mindre turneringer på egenhånd. Dette har fungert veldig bra hittil. Vi gir arrangørene tilgang til servere og annonserer nyheter om turneringen. Noen ganger kan det helt sikkert være greit med et ekstra "apparat" i ryggen for å få turneringen smertefritt gjennomført, eller få sponset premier til turneringen sin. Her tror jeg kanskje Arctic kan bidra med å være støttespiller eller hovedarrangør.

Det man må ha for å arrangere en turnering er folk som har erfaring og kunnskap til å planlegge, administrere og utføre en slik turnering. Slik det fungerer i dag så er det en rekke faktorer man må ta hensyn til. Mest i form av de store ligaene og turneringene som allerede finnes. Planleggingen må være slik at tidsplanen til turneringen ikke overlapper de eksisterende konkurransene. De som er å ta hensyn til er bl.a. ESL, ET NC & STC, TG, DH, TeX, WCG og ESWC. Jeg anbefaler dere å få tak i et par stykker som kunne tenke seg et samarbeid og ta det derfra. Lykke til med prosjektet deres.

Jeg stiller meg i utgangspunktet veldig positiv til alle som prøver å fremme norsk esport, men jeg har sett et titalls prosjekter komme og gå de siste par åra. Stå på slik at dette ikke blir nok en døgnflue i den norske esport-scenen. GLHF.

ArcticNova`Kenkenski
Posted 2010-02-20 03:00 (#1973 - in reply to #1949)
Subject: RE: Arctic Nova + Trackmania = sant?

Så dere vil at vi skal ha turneringer, men ikke lage et nytt TM miljø på AN. Det er helt fint, men da vil selvfølgelig turneringene bli nedprioritert ettersom vi vil fokusere på de miljøene vi har på siden vår.

Det jeg reagerer litt på her er at dere skriver at det er nok dekning på denne siden og Catch-Gamer. Vi er ikke på noen måte interessert i å stjele lesere fra dere, men vi vil at TrackMania skal bli enda større i Norge, derfor trenger vi skribenter. Nå må dere huske at visjonen vår er å bli best på nyheter og ha det største communitiet her til lands innen e-sport. Derfor skal vi være bedre enn noen andre multigamingcommunity på alt, inkludert dekningen TMN har ifra sider som Catch-Gamer til dags dato.

Setter stor pris på tilbakemeldingene deres, det må dere huske.

Edited by ArcticNova`Kenkenski 2010-02-20 03:06
Beasty
Posted 2010-02-20 09:41 (#1974 - in reply to #1973)

2525

Så dere vil at vi skal ha turneringer, men ikke lage et nytt TM miljø på AN.

Det har jeg ikke sagt. For min del så er det greit at dere setter i gang med å etablere en TM-interessert brukermasse på AN. Det får dere uansett om dere velger å drifte servere, da må dere jo kommunisere med "brukerne". Så lenge det er gjensidig samarbeid og respekt mellom sidene så ser jeg ingen problemer med at folk fra tm.se er brukere av AN og omvendt. TM.se fungerer som en målrettet interesse-portal om alt vedrørende TM. Bredde er bare positivt. Det var den første posten din som ga folka her inntrykk av at dere skulle skape et konkurrerende community.

Det jeg kanskje ikke sa i klartekst i mitt forrige innlegg var at det bare er å referere til nyheter fra tm.se på AN så lenge vi blir kreditert. Det er ålreit å ha ambisjoner om at dere skal være best på nyheter uansett spill, men jeg tror det kanskje kan være vanskelig i starten uten et par flinke skribenter med god innsikt i tm-scenen. Ved å poste på tm.se så får du forhåpentligvis tak i noen som kan hjelpe dere med den biten.

Btw: fikk meg en liten lattis når jeg leste igjennom presentasjonen deres: "Vi ønsker å bygge opp et dødt 1.6-miljø, hvor en liga vil være helt avgjørende." -Skjønner tanken bak setningen, men hvorfor bygge opp et dødt miljø? ;P

NonStoP
Posted 2010-02-20 15:08 (#1980 - in reply to #1969)

1002525
tubiz - 2010-02-19 18:36

NonStoP - 2010-02-17 23:22
Tubiz, for eksempel, skriver mye på denne siden.

Og derfor tror du at jeg vil skrive for ei konkurrerende e-sportsside som ikke engang er lansert? Neppe.

Det var et eksempel på at vi har aktive skribenter i TM-norge.. Men det skjønte jo du? Neppe.
ArcticNova`Kenkenski
Posted 2010-02-20 17:31 (#1981 - in reply to #1974)

Beasty - 2010-02-20 09:41 Det har jeg ikke sagt. For min del så er det greit at dere setter i gang med å etablere en TM-interessert brukermasse på AN. Det får dere uansett om dere velger å drifte servere, da må dere jo kommunisere med "brukerne". Så lenge det er gjensidig samarbeid og respekt mellom sidene så ser jeg ingen problemer med at folk fra tm.se er brukere av AN og omvendt. TM.se fungerer som en målrettet interesse-portal om alt vedrørende TM. Bredde er bare positivt. Det var den første posten din som ga folka her inntrykk av at dere skulle skape et konkurrerende community.

Det jeg kanskje ikke sa i klartekst i mitt forrige innlegg var at det bare er å referere til nyheter fra tm.se på AN så lenge vi blir kreditert. Det er ålreit å ha ambisjoner om at dere skal være best på nyheter uansett spill, men jeg tror det kanskje kan være vanskelig i starten uten et par flinke skribenter med god innsikt i tm-scenen. Ved å poste på tm.se så får du forhåpentligvis tak i noen som kan hjelpe dere med den biten.

Dere må for all del ikke tro at jeg kommer her for å ta over TMN-miljøet, for all del. Jeg beklager dersom dere har fått det som inntrykk her. Da jeg mente med at visjonen vår er å bli bedre enn alle de andre communitiene, mente jeg selvfølgelig de andre multigamingcommunitiene. Ikke slike community som satser på et spill. Vi vil, og skal aldri bli bedre enn dere på TMN nyheter. Trackmania.se vil jo være en av de beste TMN kildene, og nyheter vil bli referert til dere. Da er jo egentlig dette bare en win-win situasjon, men enda har vi ikke fått noen interesserte. Kan jo hende dere har missforstått posten min, og det beklager jeg.
tubiz
Posted 2010-02-20 18:10 (#1982 - in reply to #1981)

10025
Jeg tror kanskje dere ville fått flere interesserte om dere hadde lansert siden deres. Personlig ville jeg vært mye mer keen på å skrive for ei side som ser bra ut enn ei som ikke ser kul ut, noe ingen vet noe om når det gjelder dere fordi dere rett og slett ikke har noen nettside enda.
ArcticNova`Kenkenski
Posted 2010-02-21 00:09 (#1986 - in reply to #1982)

tubiz - 2010-02-20 18:10

Jeg tror kanskje dere ville fått flere interesserte om dere hadde lansert siden deres. Personlig ville jeg vært mye mer keen på å skrive for ei side som ser bra ut enn ei som ikke ser kul ut, noe ingen vet noe om når det gjelder dere fordi dere rett og slett ikke har noen nettside enda.

Forståelig, og jeg kan ikke vise deg designet for siden heller ettersom den holdes hemmelig fram til lanseringen. Men nå sier det seg selv at man vil ansette folk før åpningsdagen, enn å åpne butikken og deretter lete etter ansatte. Du kan gjerne komme tilbake til meg etter lanseringen om det skulle ha vært noen interesse for å skrive der.
tubiz
Posted 2010-02-21 02:39 (#1987 - in reply to #1986)

10025
Selvfølgelig, skjønner jo hvorfor dere gjør det. Jeg bare tenkte det kunne være en mulig grunn. At jeg melder min interesse kan du bare glemme, jeg konsentrerer meg om tm.se og har mer enn nok med det.
NonStoP
Posted 2010-03-02 19:43 (#2093 - in reply to #1987)

1002525
Acrtic Nova Tm-crew er på plass, så det er ikkje vits å søke Innlegg nr. 100 btw :P
tubiz
Posted 2010-03-04 22:12 (#2107 - in reply to #2093)

10025
Til dere som lurte så fikk jeg tilslutt en av ArcNovas folk på IRC til å kunngjøre listen over TM-crewet i Arctic Nova. Og den er som følger: NonStop! Så det ser ikke ut til at de skal satse så hardt på TrackMania afterall.
Fuskern
Posted 2010-03-04 22:23 (#2108 - in reply to #1949)

100
a

Edited by Fuskern 2010-04-05 21:52
mons
Posted 2010-03-04 23:42 (#2109 - in reply to #2107)

100252525
tubiz - 2010-03-04 22:12

Til dere som lurte så fikk jeg tilslutt en av ArcNovas folk på IRC til å kunngjøre listen over TM-crewet i Arctic Nova. Og den er som følger: NonStop! Så det ser ikke ut til at de skal satse så hardt på TrackMania afterall.

afaik er vel også Thobzter med ^^

Fuskern - 2010-03-04 22:23

Virker bare som et meget så desperat forsøk på å skape noe som allerede er til her på trackmania.se og Catchgamer.

Men for all del lykke til med prosjektet...!

må si meg enig med deg her fuskern, er riktignok nice hvis de arrangerer ligaer og shit for tm..

catch har jo allerede fattet tiltak mtp å gjøre oppstarten sur for Arctic Nova -> http://www.catchgamer.no/?module=news&f=single&newsId=10219
NonStoP
Posted 2010-03-04 23:42 (#2110 - in reply to #2107)

1002525
tubiz - 2010-03-04 22:12

Offisielt sett er det bare meg ja. Offisielt sett. Men for all del, bare fortsette å loke rundt gravstenen til CG for min del.

EDIT: og det skal nevnes at CG bare har viper som skribent.

Edited by NonStoP 2010-03-04 23:48
tubiz
Posted 2010-03-05 12:17 (#2111 - in reply to #2110)

10025
Loke rundt gravstenen til CG for din del? kthx bb!

EDIT: og det skal nevnes at CG bare har Viper og Bergie (To av norges største utenlandske stjerner) som skribenter.
lille79
Posted 2010-03-05 12:57 (#2112 - in reply to #1949)

252525
Uten å si noe særlig, så virker det bare utrolig rart at noen poster: "Acrtic Nova Tm-crew er på plass, så det er ikkje vits å søke"

Så spør man hvem som er i crewet, og får EN person. Synes det virker spesielt. Og hva er dette med gravstener? Skal disse nettstedene krangle om noen få brukere og liksom "slå" hverandre? Om det er kun 10.000 kroner og noen musematter som skal til for å "vinne" et community, så er det jo fristende å prøve sjøl :D
Norrock
Posted 2010-03-06 00:49 (#2113 - in reply to #1949)

25
GO GO Lille ^^
tubiz
Posted 2010-03-15 17:34 (#2196 - in reply to #2113)

10025
Ser virkelig frem til lanseringen av siden deres nå NonStop!
NonStoP
Posted 2010-03-15 19:53 (#2199 - in reply to #2196)

1002525
Er flere som gleder seg! Håper og tror det blir en suksess
tubiz
Posted 2010-03-15 22:58 (#2202 - in reply to #2199)

10025
Tror ikke det blir en suksess, men blir spennende å se hva designet ligner på!
russianx
Posted 2010-03-31 17:08 (#2334 - in reply to #1949)

100
Fire timer før lansering, nå er jeg spent!
Jump to page : 1 2
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread
'
(Delete all cookies set by this site)
TRACKMANIA.SE